acum 14 ani

Animalele de companie raman o afacere profitabila si pe timp de recesiune

Animalele de companie nu “sufera” pe timp de criza, in conditiile in care stapanii sunt mai dispusi sa taie din cheltuielile personale, decat sa umble la bugetul cainelui sau pisicii.
Rusoaica Iana Repina a renuntat la inelele cu sushi, la somon sau la branza cu mucegai pentru a-si putea permite sa-i cumpere pisicii sale Busia mancarea sa preferata de la Nestle, scrie Bloomberg.
“Am incercat sa cumpar hrana uscata pentru pisici mai ieftina, insa Busia refuza sa manance asa ceva”, spune Repina, 34 de ani, care lucreaza pentru o companie aeriana ruseasca.

Busia “devoreaza” zilnic cate o conserva de Purina Gourmet, specialitate produsa de Nestle, pentru care stapana sa trebuie sa scoata din buzunar cate 50 de ruble (1,15 euro), de trei ori mai mult decat pentru o conserva Friskies.
Chiar si in Rusia, unde economia s-a contractat cu 10,9% in al doilea trimestru, consumatorii prefera sa reduca mai degraba cheltuielile gospodaresti decat pe cele cauzate de detinerea unui animal de companie.
Vanzarile la noua luni ale diviziei Nestle din domeniul ingrijirii animalelor (petcare) au crescut cu o rata de doua ori mai mare decat in cazul celorlalte produse comercializate de gigantul elvetian. Totodata, Nestle a majorat preturile specialitatii Purina Gourmet si a lansat pe piata nisipul igienic pentru catei si asigurarile pentru animale de companie.
Animalute de Hollywood
“In vremuri de declin economic, oamenii nu cheltuiesc mai putin pentru animale”, este de parere Claudia Lenz, analist in cadrul bancii elvetiene Vontobel. “Sunt convinsa ca exista oameni bogati in Moscova care isi trateaza cateii ca la Hollywood”, adauga Lenz.
Nestle este al doilea mare producator din lume de hrana uscata pentru animale, dupa compania Mars, producatorul brandului Whiskas. Mars controla in 2008 25,8% din piata specialitatilor pentru caini si pisici, estimata la 53 mld. dolari (35,2 mld. euro), in timp ce Nestle isi insusea 24,3% din piata, potrivit unui raport al Euromonitor. Colgate-Palmolive, Procter & Gamble si Del Monte Foods au avut anul trecut cote de piata situate intre 3,4% si 6,3%.
Vanzarile diviziei pentru ingrijirea animalelor din cadrul Nestle au urcat cu 8,8% in primele noua luni ale anului, comparativ cu doar 3,5% in cazul celorlalte produse comercializate de compania elvetiana. Trei dintre cele sapte produse care au inregistrat cea mai mare rata de crestere a vanzarilor sunt branduri de hrana pentru animale, printre care si specialitatea Purina Dog Chow, cu un avans de 19%.
Animalele au un loc central in familie
“Oamenii spun ca bebelusii sunt prioritatea si ca apoi urmeaza animalele de companie si in cele din urma copiii mai mari”, afirma directorul executiv al Nestle, Paul Bulcke, cu privire la modul in care animalele sunt percepute intr-o gospodarie.
Del Monte, producatorul brandurilor de hrana pentru animale Meow Mix si Kibbles ‘n Bits, a anuntat la inceputul lunii septembrie ca profitul operational obtinut din activitatile aferente diviziei de hrana pentru animale a crescut de aproape sapte ori in perioada mai-iulie, in conditiile in care vanzarile au urcat cu 20%.
“In lumea actuala, detinerea unui animal de companie este o modalitate prin care poti obtine un fel de recompensa spirituala”, este de parere directorul executiv de la Del Monte, Richard Wolford.
“Este un mod placut de a-ti petrece timpul la un cost redus”, explica Wolford.
Potrivit Euromonitor, valoarea vanzarilor de hrana uscata pentru catei si pisici a crescut in America de Nord cu circa 5,2% pe an in perioada 2004-2009, la un nivel dublu fata de cazul alimentelor pentru consum uman de genul iaurtului sau al orezului.
Vanzarile de hrana uscata pentru animale vor castiga un avans de circa 2,5% anual pana in 2014, estimeaza analistii din domeniu, comparativ cu doar 1,1% pentru alimentele ambalate destinate consumului uman.
Nestle a obtinut peste o zecime din venituri din vanzarile de hrana pentru animale, dupa ce a achizitionat in 2001 liderul pietei americane pe acest segment, Ralston Purina.
“Businessul cu hrana pentru animale este unul excelent, puternic promovat si cu o loialitate ridicata pentru produs”, crede Thomas Russo, partener al companiei americane Gardner Russo & Gardner si actionar la Nestle.
Un business de succes
Vanzarile de hrana uscata pentru animale vor castiga un avans de circa 2,5% anual pana in 2014, estimeaza analistii din domeniu.
Mars controla in 2008 25,8% din piata specialitatilor pentru caini si pisici, estimata la 53 mld. dolari, in timp ce Nestle isi insusea 24,3% din piata.
Vanzarile diviziei pentru ingrijirea animalelor (petcare) din cadrul Nestle au urcat cu 8,8% in primele noua luni ale anului.
Del Monte a anuntat ca profitul operational obtinut din activitatile aferente diviziei de hrana uscata pentru animale a crescut de aproape sapte ori in perioada mai-iulie, in conditiile in care vanzarile au urcat cu 20%.
Hrana pentru catei si pisici se numara printre bunurile de larg consum cu cea mai inelastica cerere.