9 Iul 2010

Intrebari si raspunsuri »

Bichon havanez cu insuficienta cardiaca

Am un bichon in varsta de 11 ani diagnosticat cu insuficienta cardiaca cu aritmie sporadica.

Are 6,5 kg si a primit un tratament de intretinere cu Digoxin (1/4/timp de 6 zile/sapt), Aspacardin (1/2/zi) si Cibacin in alternanta cu Enap (1/4/zi). In ultima vreme insa starea lui s-a agravat, tusea cardiaca data de incarcarea pulmonara. Am facut un tratament soc de Furosemid (6mg/kg) si Miofilion timp de 3 zile si si-a revenit – acum vreo 2 saptamani – starea lui s-a inbunatatit atunci insa de vineri (2.07.2010) tusea a revenit, alaturi de o respiratie superficiala, rapida, foarte dificila, impreuna cu aritmie, lipsa de vigoare si de pofta de mancare. Medicul mi-a recomandat reluarea tratamentului cu Furosemid si Miofilin, alaturi de un antibiotic – toate 3 injectabile, de 2 ori pe zi. Evident in doza mare de la 4 la 6 mg de Furosemid.

Acum a iesit din criza, respira bine si este chiar vioi numai ca medicul mi-a recomandat inca 5 zile de Furosemid (1 pastila si jumatate / zi = 60 mg), cu 20 de mg de Miofilin si 30 de mg de Enroxil, alaturi de Enap (2,5 mg/zi= 1/2 comprimat de 5 mg).

CE MA INGRIJOREAZA? Doza foarte mare de Furosemid si administrarea lui pe o perioada atat de lunga – daca ar trebui sa-i atministrez tratamentul as ajunge la 11 zile de Furosemid!

Tratamentul cu Furosemid dureaza deja de 6 zile… In plus Miofilin si Enap?!? Ca sa nu mai vorbim de dublarea efectiva a dozei de Enap…

Credeti ca ar trebui sa continui sa-i administrez aceste medicamente, in aceasta combinatie, pentru urmatoarele 5 zile (mai ales Furosemid)?!?

Va multumesc anticipat pentru ajutorul vostru!

Cu drag,
Alex



4 raspunsuri

Ingrijorarea ta este indreptatita, furosemidul fiind un diuretic de ansa – deci, agresiv si de nedorit pe perioade lungi. Doza de enap e de bun-simt, de ce nu s-a incercat din start asocierea cu spironolactona, de ex, 1/2 tb de 25 mg +/- tiazidic? Intreba medicul de Vetmedin, merge in aceasta asociere. Plus dieta veterinara speciala!
Dg a fost documentat ecg? eco? atentie la dg dif al astmului cardiac cu tusea indusa de enap (si daca e asa, schimba clasa).

Draga Maria,

Iti multumesc mult pentru raspuns. Am renuntat deja sa-i mai dau furosemidul, cred ca voi renunta si la serviciile medicului veterinar. Vetmedin a facut injectabil, dar nu stiu exact in ce perioada, a fost doar o vorba aruncata in vant la unul din consulturi, cred ca i l-a facut alaturi de celalalte medicamente pe parcursul tratamentului.

In alta ordine de idei, dieta o tine – crochete fara sare cat cuprinde, efort redus, fara surexcitari s.a.m.d.

La final…Da diagnosticul este documentat atat prin ekg cat si prin ecografie. Am alternat Enap-ul cu Cibacin-ul, cam la 3 luni, dar Cibacin-ul i-a provocat o tuse puternica la ultima rotatie asadar am revenit la Enap. In plus am, renuntat la Digoxin cam din aceleasi motive, plus ca ma temeam de o intoxicatie cu digoxina.

Draga Alex, primea doza minima uzuala de digoxin… Iar fara nici un diuretic nu va fi deloc ok, e clar dupa istoricul de mai sus. Incearca sa gasesti un vet in care sa ai incredere (in locul tau, as merge pe mana oricarui vet care se incumeta sa trateze boala cardiaca si, mai mult, care o diagnosticheaza corect) si sa nu ajustezi sg schema.
Bafta maxima, iti inteleg perfect temerile dar trebuie sa o scoti cumva la capat si sa ajungi la trat de intretinere ideal in acest caz.

eu am un canne corso cu aceleasi probleme si ii dau furosemid pastile de 40 mg….jumatate de pastila pe zi……imi e frica sa ii dau mai mult. iti cer o parere …e prea putin?:|multumesc si imi pare rau pentru bichonul tau deoarece trec prin aceleasi chinuri si stiu cum este….

Esti ecologist, eco-friendly sau fan Captain Planet? Atunci urmareste recomandarile EcoMagazin pe Facebook sau aboneaza-te la newsletter. EcoMagazin.ro promoveaza activ practicile ecologice si campaniile societatii civile inca din 2007.