31 Mar 2014

Intrebari si raspunsuri »

Cainele meu are pielea rosie.Ce sa fac?URGENT!!

Buna ziua!Am un labrador mascul de 4 ani, l-am adopta in urma cu 3 luni…
De ceva timp cainelui meu i s-a inrosit pielea in zona capului.
Prima data avea doar un punct pe cap unde blana era umeda.Atunci nu am luat asta in serios ,ma gandeam ca l-a picurat in cap sau mai stiu eu ce…
Dar a doua zi acel punct era cat palma.Pielea era umeda.L-am sters cu un servetel ,iar acel lichid care era pe pielea lui parca era sange amestecat cu apa(adica avea o culoare rosu deschis).
L-am dus la veterinar si mi s-a spus ca a consumat prea multe proteine(carne)…de atunci nu i-am mai dat carne…Veterinarul mi-a zis sa ii dau pe acea zona cu albastru de metilen…
I-am dat cu acea solutie si a facut acolo o crusta ,ma gandeam ca o sa ii treaca …
L-am lasat singur 5 minute in curte (el normal sta in casa) iar cand m-am intors in acea zona nu mai avea deloc par ,cred ca s-a scarpinat…In fine,acea problema a trecut .Nu a mai sangerat in acea zona,pielea s-a regenerat,a inceput sa ii creasca parul.
Dar azi am observat ca pe langa acea zona a inceput iar sa i se inroseasca piele,acum blana nu s-a mai umezit…
Nu stiu ce sa mai fac..Va rog mult sa ma ajutati!!!



4 raspunsuri

Inapoi cu el la doctor… Eventual incercati si la un alt veterinar. Cainele meu a avut vara trecuta o eczema umeda (dar zona nu era rosie ci gri- verzuie). Doctorul l-a tratat cu injectii cu antibiotic si un spray cu antibiotic aplicat local. Nu stiu cum se numeau, si oricum pare alt tip de eczema, deci doar doctorul te poate ajuta.

Multumesc pentru raspuns Nicolae.Eu spun ca in prima faza pielea este rosie si secreta un lichid rosiatic.Cand se usuca piele adica cam in 1 saptamana ,pielea este de culoare gri -verzui…
Eu l-am dus la veterinar si mi-a zis ca a facut exces de proteine…si de atunci nu a mai vazut carne …Am inceput sa ii dau si mai putine bobite ,ii dau cam 300 g pe zi si orez cu morcovi …am incercat sa ii dau cat mai putine proteine.
Poate iti amintesti cu ce injectii si cu ce spray l-a tratat pe cainele tau….

Chiar nu stiu. Pentru ca nu le-am cumparat eu. Venea docotrita cu ele si il trata. Din ce mi-a spus, sunt diverse antibiotice care se pot folosi, mai slabe sau mai puternice, dar daca recidiveaza de mai multe ori, ajunge sa nu mai raspunda la tratament si trebuie administrate antibiotice din ce in ce mai puternice…
Spray-ul cred ca era Terramycin http://www.vetexpert.ro/medicamente-veterinare/spray/spray-c193/terramycin-aerosol-p567.html – dar nu bag mana-n foc si oricum te sfatuiesc sa nu cumperi nimic pana nu vorbesti cu doctorul.
Cat despre excesul de proteine, poate fi asta cauza, dar nu e obligatoriu.

In afara de o exema, s-ar putea sa fie si o reactie alergica la ceva. Cel mai bine ar fi sa i se faca o analiza. In orice caz trebuie schimbat veterinarul. Albastru de metilen este un desinfectant slab. Nu trebuie sa mergi la doctor pentru asa ceva. Cind eram mica eveam la baie acest medicament pentru primul ajutor!!! Faptul ca se scarpina inseamna ca il mananca locul, deci nu se vindeca cu un dezinfectant care usuca.

Esti ecologist, eco-friendly sau fan Captain Planet? Atunci urmareste recomandarile EcoMagazin pe Facebook sau aboneaza-te la newsletter. EcoMagazin.ro promoveaza activ practicile ecologice si campaniile societatii civile inca din 2007.