18 Dec 2013

Intrebari si raspunsuri »

De ce ii curg bale si apa din gura la catel?

buna ziua, am un catel de 2 ani si jumatate, un metis de coker si am luat de la farmacia veterinara PARACAN pentru deparazitare interna. Mi s-a spus ca se administreaza cate o pastila la 5kg, timp de 2 zile la rand. Catelul are cam 10 kg. Aseara am dat doua pastile si nu a avut nimic, dar acum dupa ce i-am dat inca doua pastile, a inceput sa faca spume la gura si sa-i curga apa din gura.
I-am dat lapte cu o siringa in gura.

Ce credeti ca s-a intamplat si ce trebuie sa fac?
Multumesc



2 raspunsuri

Buna ziua.
Hopa ! Atentie, mergeti rapid la un medic veterinar. Nu este bine, reactia adversa se manifesta prin multe semne. I-ati dat cantitate mare din produs.
In general, deparazitarea 2 zile la rand se face numai daca sigur are viermisori – limbrici, etc. Altfel, se da o singura doza, intr-o singura zi, doar pentru protectie sa nu faca paraziti.
La farmacia veterinara v-a consultat catelul sa vada daca are sau nu paraziti interni, pentru a sti sigur daca ii dati o zi sau doua aceste pastile ?
Oricum, nu va speriati, nu este chiar asa grava salivatia, dar este cam gresit sa-i mai dati lapte – acesta grabeste procesul de ingerare al substantei de deparazitare. Este ca un soc pentru ficat si stomac.
Il poate ajuta pe moment, carbunele medicinal, dar mergeti la medic !
Multa sanatate.

Ca si doamna Luminita stiu ca nu se da decat o singura doza de tratament si asta odata la 3 sau 4 luni nu mai retin exact. Nu se administreaza lapte niciodata!!! Ar fii fost bine sa vomite medicamentul sau sa i se faca spalaturi stomacale in cazul in care i-ati dat prea mult tratament… in orice caz trebuia vazut un veterinar. Cum se mai simte catelusul?

Esti ecologist, eco-friendly sau fan Captain Planet? Atunci urmareste recomandarile EcoMagazin pe Facebook sau aboneaza-te la newsletter. EcoMagazin.ro promoveaza activ practicile ecologice si campaniile societatii civile inca din 2007.