16 Noi 2009

Hamul pentru câine

Hamul pentru câine este un echipament similar acelora folosit la cai. Exista variate modele ce depind de întrebuinţările vizate. Poate fi folosit la câinii pentru nevăzători, la cei de tracţiune care trag cărucioare de transport sau sanii, ori chiar în evenimente sportive precum skijorking-ul sau pulka, originare din Scandinavia. Hamurile sunt folosite, de asemenea, şi la câinii obişnuiţi, pentru dresaj.

Un ham este folosit deseori în combinaţie cu o zgardă, reprezentând şi o alternativă pentru lesă. În vreme ce zgarda înconjoară numai gâtul, hamurile fac o buclă în jurul torsului, aduc astfel un plus de rezistenţă şi control. Designul permite distribuţia forţelor astfel încât să se evite sufocarea, iar câinele nu se poate strecura cu asa uşurinţă dintr-un ham cum ar reuşi să o facă dintr-o zgardă normală. Folosirea hamului este din ce în ce mai populară, mai ales în cazul stăpânilor de câini din rase de talie mică.

Găicile de pe hainele de câini, ce permit ataşarea hamurilor, reprezintă una dintre ajustările recente în industria accesoriilor pentru animale de companie, care rezultă din folosirea din ce în ce mai mare a acestei alternative la lesă.
Câinii utilitari pot purta deseori ham dacă slujba lor constă în ghidarea sau oferirea de mobilitate fizică pentru o persoană cu nevoi speciale. În general, hamul are un mâner de care să fie apucat, astfel încât să confere un plus de control stăpânului, iar câinelui mai mult confort, mulţumită platcutei de pe piept. Soliditatea fiecarui tip de ham diferă în funcţie de destinaţie: de la hamuri pentru câini care doar direcţionează, până la cei care tractează practic un cărucior cu rotile.

Hamurile pentru câinii de tracţiune variază în funcţie de scopul în care sunt folosite animalele: transport sau cursă. Întâlnim trei mari categorii: hamul pentru transport, hamul cu spate în H şi hamul cu spate în X. Sporturile cu câini sunt în dezvoltare şi, astfel, tot mai multe tipuri de hamuri apar, precum cele cu spate în Y, de protecţie ori de distanţă.

Hamul pentru transport este adeseori unul cu spate în H, cuo bandă lată peste piept şi uneori captuşeală suplimentară. Construcţia distribuie greutatea de-a lungul pieptului şi peste umeri, dată fiind anvergura zonei. Este creat special pentru a micşora efortul câinelui de a tracta greutăţi.

Hamurile de curse sunt de cele mai multe ori mai uşoare şi mai scurte decât cele pentru tracţiune. Hamul cu spate în X îşi trage numele de la curelele care formează un X pe spatele câinelui. Este folosit mai frecvent decât cel cu spate în H, iar versiunile sale mai scurte care se întind mai mult pe corpul câinelui câstigand din ce în ce mai multă popularitate.



Publicat de: Diana
 
Influenta principalelor elemente climatice asupra organismului uman

Influenta principalelor elemente climatice asupra organismului uman
Omul este o fiinta meteosensibila, reactionand diferit la elementele climatice, in functie de fondul genetic trebuie sa-si constientizeze meteorosensibilitatea si sa-si evalueze potentialul de aclimatizare pentru a putea preveni eventualele situatii de risc ce ii pot afecta sanatatea, siguranta, productivitatea…

Haine din bambus: moda ecologica sau viitorul industriei textile

Haine din bambus: moda ecologica sau viitorul industriei textile
Producerea tesaturii de bambus s-a inceput nu cu mult timp in urma – primele mostre au aparut acum zece ani. Si, dupa ce aparuse, au primit imediat titlul mandru de tesatura a secolului XXI. Intr-adevar, stofa din bambus are prea…

Land Art, arta care imbina ingineria si ecologia

Land Art, arta care imbina ingineria si ecologia
Arta cu natura si in natura, menita sa transmita un mesaj social profund. Aceasta ar putea fi, in cateva cuvinte, definitia Land Art-ului. Concept artistic originar din Statele Unite ale Americii din anii 50, Land Art-ul a ajuns si la…

Toaletele ecologice ar putea disparea de pe strazile Timisoarei

Toaletele ecologice ar putea disparea de pe strazile Timisoarei
Primaria are de gand sa renunte la solutia toaletelor ecologice amplasate pe strazile orasului si sa construiasca toalete civilizate, inclusiv pentru persoane cu dizabilitati. Problema toaletelor ecologice amplasate pe strazile Timisoarei a fost luata in discutie la ultima sedinta de…

40.000 de lei pentru romanii care isi construiesc sau renoveaza locuintele cu materiale ecologice

40.000 de lei pentru romanii care isi construiesc sau renoveaza locuintele cu materiale ecologice
Romanii care isi construiesc sau renoveaza locuintele cu materiale ecologice ar putea primi pana la 40.000 de lei, potrivit programelor Casa Verde Clasic si Casa Verde Plus lansate in dezbatere publica de Ministerul Mediului. Prima componenta a programului lansat in…

Marea Bariera de Corali declarata “aproape moarta�

Marea Bariera de Corali declarata “aproape moarta�
Imagini recente au aratat gradul avansat de deteriorare a recifurilor de corali din cauza schimbarilor climatice. Cresterea temperaturii oceanelor a afectat masiv starea celui mai mare sistem de corali din lume care se intinde pe mai mult de 2200 de…

Clujul va fi primul oras din Romania cu autobuze electrice

Clujul va fi primul oras din Romania cu autobuze electrice
Cluj-Napoca va fi in 2017 primul oras din Romania care va avea autobuze electrice, potrivit presei locale. Un astfel de autobuz electric nu polueaza si dupa ce a fost incarcat doar trei ore poate sa parcurga pana la 250 de…

Spatiul, ultima pubela

Spatiul, ultima pubela
Pe masura ce explorarea spatiului extraterestru a devenit o activitate la ordinea zilei, de la descoperirea razelor cosmice in 1912 cu ajutorul unui balon, pana la turismul spatial, inaugurat in 2001, sau prima lansare a unui nanosatelit romanesc, ecologia intergalactica…

Esti ecologist, eco-friendly sau fan Captain Planet? Atunci urmareste recomandarile EcoMagazin pe Facebook sau aboneaza-te la newsletter. EcoMagazin.ro promoveaza activ practicile ecologice si campaniile societatii civile inca din 2007.