Adaposturi de caini

Adapostul primariei Sibiu, Dealul Dăii

Carte de vizita

Jud. Sibiu
Contact: director Iancu Botocan; referent Claudia Ciofaca
0269/22.99.59
cainifarastapan@sibiu.ro
http://www.cainifarastapan.sibiu.ro/

Inregistreaza-te pentru voluntariat
la Adapostul primariei Sibiu, Dealul Dăii
Cum apreciezi acest adapost?
(adauga un comentariu)

Adăpostul pentru câinii comunitari, construit de Primăria Municipiului Sibiu în Dealul Dăii, se va deschide odată ce temperaturile vor creşte, deoarece, a explicat primarul Klaus Iohannis, este prea rece pentru ca animalele să rămână doar afară, în condiţiile în care adăpostul nu este unul închis.
Primăria a rezolvat pentru moment problema angajaţilor de care este nevoie pentru adăpost, prin detaşări de la alte servicii, în condiţiile în care posturile în administraţie sunt blocate.
Primarul Sibiului a făcut referiri ieri, în cadrul conferinţei de presă, şi la discuţia pe care a avut-o, pe tema posturilor blocate, cu premierul Emil Boc, aflat în vizită la Sibiu.
“Am încercat să-i explic domnului prim ministru de ce nu este bine să blocheze pauşal toate posturile şi ce probleme pot să apară în administraţie”, a spus Iohannis, adăugând că Emil Boc va căuta o soluţie pentru ca primăriile să poată face angajări acolo unde este nevoie.

Regulament de organizare si functionare

Serviciul public de gestionare a cainilor fara stapan a fost infintat conform Hotararii Consiliului Local nr. 378/25.09.2008, in conformitate cu prevederile art. 3 alin. 1 lit. m, art. 5 pct. 1 lit. b, art. 7, art. 11 alin. 2 lit. b din O.G. nr. 71/2002, cu modificarile si completarile ulterioare; ale H.G. nr. 955/2004 si ale art. 1 din O.U.G nr. 155/2001 cu modificarile si completarile ulterioare;
In temeiul art. 36 alin. 2 si alin. 6 lit. a pct. 19, art. 124 din Legea nr. 215/2001, privind administratia publica locala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
CAP. I Dispozitii Generale
Art.1
Serviciul public de gestionare a cainilor fara stapan denumit in continuare “ serviciul public”, se organizeaza si functioneaza in subordinea Consiliului local al Municipiului Sibiu.
Art.2
(1)    Sediul Serviciului public este situat in Sibiu, Bd Victoriei nr.1-3
(2)    In documentele emise serviciul public se va identifica cu urmatorul antet: ‘ CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI SIBIU – SERVICIUL PUBLIC DE GESTIONARE A CAINILOR FARA STAPAN’
Art. 3
Serviciul public are personalitate juridica si buget propriu de venituri si cheltuieli.
Art. 4
(1)    Patrimoniul serviciului public este format din bunurile mobile si imobile apartinand domeniului public si privat al municipiului Sibiu, stabilite de catre Consliul local al municipiului Sibiu.
(2)    Bunurile apartinad domeniului public si privat al municipiului Sibiu nu pot fi utilizate decat potrivit destinatiei lor in momentul transmiterii.
(3)    Bunurile apartinand domeniului public si privat al municipiului Sibiu se transmit de catre Consiliul local al municipiului Sibiu, prin hotarare, in administrarea serviciului public.
CAP. II Obiectul de Activitate
Art. 5
(1)    Serviciul public are in principal urmatoarele atributii privind:
a)    capturarea si transportarea in adapost a cainilor fara stapan, pe baza reclamatiilor scrise ale persoanelor fizice si juridice;
b)    eliberarea animalelor contra unei taxe sau cu scutire de taxa pentru organizatiile de protectie a animalelor;
c)    cazarea, hranirea, ingrijirea, deparazitarea, vaccinarea, sterilizarea si inregistrarea intr-o evidenta unica a cainilor;
d)    reintoarcerea cainilor in zonele din care au fost prinsi, la cererea colectivitatii/grupului local, care isi asuma in scris raspunderea pentru ocrotirea animalelor tratate;
e)    eutanasierea animalelor fara stapan care sufera de boli cornice si incurabile, de catre personalul specializat al serviciului public;
f)    adoptia si revendicarea animalelor fara stapan.
Pentru indeplinirea obiectului de activitate, serviciul public va avea in vedere respectarea normelor prevazute de legislatia romana precum si cele prevazute de legislatia din cadrul U.E. privitoare la acest domeniu de activitate.
(2) Serviciul public va indeplini si alte atributii in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare inclusiv prin hotarari ale Consiliului Local al Municipiului Sibiu.
CAP. III Organizarea si Functionarea
Art. 6
(1)    Conducerea executiva a serviciului public este asigurata de un sef de serviciu, care trebuie sa aiba studii superioare si o vechime in specialitate de minim 5 ani.
(2)    Numirea si eliberarea din functie a sefului serviciului public se fac de catre Primar, prin
dispozitie, in conditiile prevazute de lege.
(3)    In indeplinirea prerogativelor cu care este investit si pentru realizarea obiectului de activitate al serviciului public, seful serviciului public colaboreaza cu compartimentele functionale din cadrul primariei, cu sefii serviciilor aflate sub autoritatea Consiliului local, agenti economici si persoane fizice, potrivit reglementarilor legale in vigoare.
Art. 7
Organigrama, statul de functii si numarul de personal se aproba de catre Consiliul local al municipiului Sibiu, prin hotarare, la propunerea primarului.
Art. 8
Angajarea personalului se face de catre seful serviciului public, prin decizie, ca urmare a concursurilor sau examenelor organizate in conditiile prevazute de lege, pe baza contractului individual de munca.
Art. 9
Salarizarea personalului angajat se stabileste potrivit legii.
Art. 10
Seful serviciului public se subordoneaza primarului, viceprimarilor sau secretarului Municipiului Sibiu prin delegare de atributii, dupa caz.
Art. 11
(1)    Controlul ierarhic si de specialitate va fi efectuat de catre personalul din aparatul propriu al Consiliului local al municipiului Sibiu.
(2)    Controlul se poate exercita din oficiu sau la sesizare, pe baza dispozitiei emisa de primar.
CAP. IV Gestioarea
Art. 12
(1)    Gestionarea serviciului public se face prin gestionare directa.
(2)    Serviciul public trebuie sa indeplineasca la nivelul beneficiarilor indicatorii de performanta care vor fi aprobati prin hotarare a Consiliului local.
CAP. V Atributiile Consiliului Local
Art. 13
In exercitarea functiilor de control si coordonare a serviciului public, Consiliul local va indeplini urmatoarele atributii principale:
a.    aproba strategia de dezvoltare a serviciului public;
b.    exercita controlul ierarhic si de specialitate;
c.    aproba nivelul preturilor si tarifelor conform legislatiei in vigoare;
d.    aproba structura, nivelurile si ajustarile preturilor si tarifelor propuse de Serviciul public de gestionare a cainilor fara stapan;
e.    verifica indeplinirea indicatorilor de performanta;
f.    indeplineste orice alte atributii reiesite din legislatia in vigoare.
CAP. VI Atributiile Sefului de Serviciu
Art. 14
(1)    Seful serviciului public are urmatoarele atributii principale:
a.    asigura punerea in aplicare a prezentei hotarari privind infiintarea si functionarea serviciului public;
b.    exercita conducerea operativa a serviciului public;
c.    organizeaza in conditiile prevazute de lege, selectia si angajarea personalului potrivit specificului activitatii;
d.    reprezinta serviciul public in relatiile cu Primaria municipiului Sibiu, Consiliul local, alte persoane fizice sau juridice, precum si in justitie;
e.    raspunde de buna functionare a serviciului public, in conditiile prevazute de legislatia in materie;
f.    asigura si raspunde de administrarea si exploatarea patrimoniului in conditii de eficienta si eficacitate;
g.    poate propune primarului initierea unor proiecte de hotarari privind: organigrama, statul de functii si numarul de personal, stabilirea preturilor si tarifelor, regulamentul de organizare si functionare etc.
h.    aproba, prin decizie, atributiile specifice compartimentelor functionale din structura serviciului public;
i.    repartizeaza, prin fisa postului, sarcinile specifice fiecarui loc de munca;
j.    organizeaza, prin decizie, activitatea: finanicar-contabila, de evidenta generala, protectia muncii, prevenirea si stingerea incendiilor etc., conform legislatiei in materie;
k.    asigura functionarea serviciului public, conform principiilor prevazute de art. 1 (2) din O.G. nr. 955/2004 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public si privat de interes local.
l.    urmareste si raspunde pentru indeplinirea obligatiilor prevazute in reglementarile cadru aprobate prin H.G. nr. 955/2004.
(2) Indeplineste orice alte atributii prevazute de legislatia in vigoare, precum si sarcinile stabilite de Consiliul local sau de Primar.
CAP. VII Contabilitatea si Finantarea
Art. 15
Finantarea cheltuielilor curente de functionare si exploatare a serviciului public se asigura din venituri proprii si subventii alocate de la bugetul local.
Art. 16
Cheltuielile curente pentru asigurarea functionarii prupriu-zise a serviciului public, respectiv pentru asigurarea intretinerii, reabilitarii si exploatarii infrastructurii aferente, se asigura prin incasarea de la utilizatori, pe baza tarifelor, preturilor a unor sume reprezentand contravaloarea serviciului prestat, sau prin subventii de la bugetul local.
Art. 17
(1)    Finantarea si realizarea investitiilor aferente serviciului public se fac cu respectarea legislatiei in vigoare privind initierea, fundamentarea, promovarea si aprobarea investitiilor publice, a legislatiei privind achizitiile publice de lucrari, bunuri, si servicii si cu respectarea dispozitiilor legale referitoare la calitatea si disciplina in constructii, urbanism si amenajarea teritoriului.
(2)    Finantarea lucrarilor de investitii se asigura din urmatoarele surse:
a)    subventii de la bugetul local;
b)    credite bancare, interne sau externe, garantate de Consiliul local sau de Guvern;
c)    sprijin nerambursabil obtinut prin aranjamente bilaterale sau multilaterale;
d)    taxe speciale instituite in conditiile legii;
e)    transferuri de la bugetul de stat catre bugetul local pentru obiectivele incluse in cadrul unor programe de investitii realizate cu sprijin financiar extern, la a caror finantare participa si Guvernul;
f)    venituri proprii
g)    alte surse constituite potrivit legii.
Art.18
Evidenta contabila se organizeaza si se conduce potrivit legii.
Art. 19
Seful serviciului public are calitatea de ordonator tertiar de credite.
CAP. VIII Preturi, Tarife, Taxe
Art. 20
(1) Nivelul preturilor si/sau al tarifelor se fundamenteaza pe baza costurilor de productie si exploatare, a costurilor de intretinere si reparatii, a amortismentelor aferente capitalului imobilizat in active corporale si necorporale, a ratelor pentru restituirea creditelor, a dobanzilor aferente imprumuturilor contractate si include o cota pentru crearea resurselor necesare dezvoltarii si modernizarii infrastructurii edilitar urbane, precum si profitul serviciului public.
(2) Aprobarea preturilor a tarifelor si a taxelor se face de catre Consiliul local.
(3) Structura si nivelul preturilor si tarifelor vor fi stabilite astfel incat:
a) sa acopere costul efectiv al prestarii serviciului de ecarisaj;
b) sa acopere cel putin sumele investite si cheltuielile curente de intretinere si exploatare;
c) sa descurajeze consumul excesiv si risipa;
d) sa incurajeze exploatarea eficienta a serviciului public si protectia mediului;
e) sa incurajeze investitiile de capital;
f) sa respecte autonomia financiara a serviciului public.
(5) Metodologia de fundamentare a nivelului preturilor, precum si cea de aprobare a acestora se vor stabili de catre Consiliul local, la propunerea primarului.
Art. 21
(1)    Serviciul public are obligatia de a aplica preturile avizate si aprobate conform procedurii legale.
(2)    Preturile si tarifele avizate trebuie sa respecte urmatoarele cerinte:
a)    asigurarea prestarii serviciului la nivelurile de calitate si la indicatorii de performanta stabiliti de Consiliul local;
b)    realizarea unui raport calitate/cost cat mai bun pentru serviciul prestat;
c)    asigurarea exploatarii si intretinerii eficiente a bunurilor apartinand domeniului public si privat al municipiului Sibiu.
CAP. IX Sanctiuni
Art. 22
Incalcarea prevederilor legale care privesc specificul obiectului de activitate al serviciului public, precum si a prezentului regulament, atrage raspunderea disciplinara, civila, contraventionala sau penala, dupa caz.
CAP. X Dispozitii Finale

Art. 23
(1)    Serviciul public de gestionare a cainilor fara stapan va incepe sa functioneze din data de …..
(2)    Desfintarea servciului public de gestionare a cainilor fara stapan, se face prin hotarare a Consiliului local al municipiului Sibiu, din motive de oportunitate, eficienta economica sau daca interesul public o impune.
Art. 24
Seful serviciului public de gestionare a cainilor fara stapan va elabora regulamentul intern conform art. 262 alin. 2 din Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii si a dispozitiilor Legii nr. 477/2004 privind codul de conduita al personalului contractual din autoritatiile si institutiile publice.
Art. 25
Directiile din aparatul propriu de specialitate al Consiliului local al municipiului Sibiu vor acorda asistenta de specialitate atat in ceea ce priveste infintarea serviciului public, precum si in organizarea si functionarea acestuia.
Art. 26
Prezentul regulament poate fi modificat si/sau completat, prin hotarare a Consiliului local al municipiului Sibiu si se considera modificat si/sau completat de drept in momentul aparitiei de dispozitii legale contrare.



 
Voluntarii Every Can Counts au construit Atlantida pierduta din doze de aluminiu

Voluntarii Every Can Counts au construit Atlantida pierduta din doze de aluminiu
Every Can Counts Romania si Bucuresti Mall regasesc Atlantida pierduta intr-o constructie realizata din doze de aluminiu, colectate in urma unei campanii de voluntariat ce a avut loc pe plaja Mamaia din Constanta, la inceputul lunii august. Scopul campaniei este acela de a contribui la procesul de curatare a spatiilor publice, dar si de a […]

Incepe o noua editie a campaniei prin care sunt colectate dozele pe litoral

Incepe o noua editie a campaniei prin care sunt colectate dozele pe litoral
Every Can Counts Romania porneste motoarele reciclarii dozelor din aluminiu in cadrul unei noi editii a campaniei „ExtravaCANza – Si mama recicleaza!â€�. In luna iulie, turistii care isi petrec concediul pe litoral vor putea uita de grija deseurilor, avand in dispozitie un aparat inteligent in care pot recicla dozele din aluminiu. Organizatorii campaniei au pregatit […]

Ancheta parlamentara la Certej

Ancheta parlamentara la Certej
O delegatie formata din patru senatori s-a deplasat la Certej pentru a investiga neregulile sesizate de Mining Watch Romania cu privire la avizarea proiectului minier. Vizita membrilor Comisiei pentru cercetarea abuzurilor, coruptie si petitii a Senatului vine dupa ce reteaua noastra a inregistrat o petitie care semnaleaza grave ilegalitati. Dintre acestea mentionam evaluarea fragmentata a impactului […]

Alucro a desemnat marele castigator al Bursei de Excelenta Every Can Counts 2017

Alucro a desemnat marele castigator al Bursei de Excelenta Every Can Counts 2017
Aflata la cea de-a doua editie, Bursa de Excelenta Every Can Counts premiaza tinerii valorosi, precum si eforturile acestora de a crea perspective pozitive in relatia cu mediul inconjurator. Chiroi Paul-Adrian, Lupulescu Alexandru Iulian si Andone-Rotaru Bianca-Astrid, studenti ai Universitatii Babes-Bolyai, sunt cei trei castigatori care au transmis, prin proiectele lor, cele mai puternice mesaje […]

Observatii si propuneri pentru strategia miniera 2017-2035

Observatii si propuneri pentru strategia miniera 2017-2035
Strategia miniera 2017-2035 ar trebui sa respecte si sa consolideze importanta acordata comunitatilor locale afectate si mediului inconjurator. In acest sens, consideram ca sunt aplicabile trei principii: cel al transparentei, al precautiei si cel al obtinerii consimtamantului prealabil in cunostinta de cauza al locuitorilor zonelor bogate in resurse minerale. Neasumarea acestor principii ar insemna crearea […]

Plajele de pe litoralul romanesc, intoxicate cu… plastic!

Plajele de pe litoralul romanesc, intoxicate cu… plastic!
In urma monitorizarilor efectuate de ONG Mare Nostrum pe 1.5% din suprafata totala a plajelor romanesti, a rezultat faptul ca 75,5% din sectoare  sunt â€�acoperiteâ€� de plastic. Mai exact, dintr-un total de 9.003 deseuri, 6.799 sunt numai elemente din material polimeric artificial. La aceasta categorie, principalul tip de deseu inregistrat este mucul de tigara, urmat […]

Un sat din Gorj, poluat ilegal 28 de zile pe luna

Un sat din Gorj, poluat ilegal 28 de zile pe luna
Limita legala zilnica pentru publeri in suspensie (PM10), indicatorul pentru masurarea poluarii aerului, a fost depasita in 28 de zile din 30 in satul Rosia de Jiu din judetul Gorj. Emisiile de pulberi fine, PM2.5, au fost in 23 din 30 de zile peste media anuala reglementata de Directiva UE privind Calitatea Aerului. Expunerea indelungata […]

Maine incepe a sasea editie a Pelicam, Festivalul International de Film despre Mediu si Oameni

Maine incepe a sasea editie a Pelicam, Festivalul International de Film despre Mediu si Oameni
A sasea editie a Pelicam incepe maine la Tulcea cu o zi plina de proiectii pentru copii. Vineri sunt programate filmele pentru adolescenti, iar sambata si duminica vedem si dezbatem filmele din toate cele patru competitii Pelicam. Ne intalnim la Centrul Cultural Jean Bart, Muzeul de Arta, campingul Pelicam pe malul lacului Ciuperca, dar si […]

Esti ecologist, eco-friendly sau fan Captain Planet? Atunci urmareste recomandarile EcoMagazin pe Facebook sau aboneaza-te la newsletter. EcoMagazin.ro promoveaza activ practicile ecologice si campaniile societatii civile inca din 2007.

Articole utile despre caini

Probleme reproductive si de gestatie la caini sâmbătă, 22 mai, 2010, Cristina Nitu

Infertilitatea Una din cele mai comune cauze pentu care o catea nu ramane gestanta il reprezinta momentul imperecherii. Daca imperecherea are loc cand ea nu este fertila, nu va ramane gestanta. Durata ciclului de imperechere variaza de la catea la catea; de…

Citeste mai departe»
Deparazitarea corectă a câinilor și pisicilor luni, 16 noiembrie, 2009, Diana Manea

Deparazitarea animalelor de casă este deosebit de importantă, iar recomandarea Asociaţiei Parazitologilor Veterinari şi Centrul de Control şi Prevenţie a Bolilor este să se realizeze în mod regulat. Pentru căţei – Iniţiaţi tratamentul atunci când căţelul a împlinit 2 săptămâni, repetaţi la…

Citeste mai departe»
Legatura dintre abuzul animalelor si violenta domestica joi, 29 octombrie, 2009, Raluca Alexandra

Violenta domestica, precum si seriile de violente criminale in masa, implica adesea si animalele. Pentru familiile in care este prezenta violenta domestica sau abuzul, folosirea sau amenintarea cu abuzul impotriva animalelor este adesea folosita ca parghie de control, in incercarea de catre…

Citeste mai departe»
Am luat-o acasa, am spalat-o si i-am dat sa manance… miercuri, 10 martie, 2010, Irina Andrias

Statea cuminte cu ochii mari, speriata, nu stia ce se intampla. Iarna asta a fost grea si geroasa…atat de geroasa incat multi dintre noi am tremurat numai in drumul spre serviciu sau locurile unde era absolut necesar sa mergem. Intr-o seara, iesisem…

Citeste mai departe»
Cum combatem căpuşele vineri, 25 decembrie, 2009, Cristina Ştefănescu

Dacă în 48 de ore de la momentul când v-a muşcat o căpuşă aveţi o stare continuă de oboseală, pete roşii care se măresc sau vă doare capul, mergeţi imediat la medic. Modalităţile de prevenire şi combatere a infestaţiilor cu căpuşe nu…

Citeste mai departe»