Adaposturi de caini

Adapostul primariei Sibiu, Dealul Dăii

Carte de vizita

Jud. Sibiu
Contact: director Iancu Botocan; referent Claudia Ciofaca
0269/22.99.59
cainifarastapan@sibiu.ro
http://www.cainifarastapan.sibiu.ro/

Inregistreaza-te pentru voluntariat
la Adapostul primariei Sibiu, Dealul Dăii
Cum apreciezi acest adapost?
(adauga un comentariu)

Adăpostul pentru câinii comunitari, construit de Primăria Municipiului Sibiu în Dealul Dăii, se va deschide odată ce temperaturile vor creşte, deoarece, a explicat primarul Klaus Iohannis, este prea rece pentru ca animalele să rămână doar afară, în condiţiile în care adăpostul nu este unul închis.
Primăria a rezolvat pentru moment problema angajaţilor de care este nevoie pentru adăpost, prin detaşări de la alte servicii, în condiţiile în care posturile în administraţie sunt blocate.
Primarul Sibiului a făcut referiri ieri, în cadrul conferinţei de presă, şi la discuţia pe care a avut-o, pe tema posturilor blocate, cu premierul Emil Boc, aflat în vizită la Sibiu.
“Am încercat să-i explic domnului prim ministru de ce nu este bine să blocheze pauşal toate posturile şi ce probleme pot să apară în administraţie”, a spus Iohannis, adăugând că Emil Boc va căuta o soluţie pentru ca primăriile să poată face angajări acolo unde este nevoie.

Regulament de organizare si functionare

Serviciul public de gestionare a cainilor fara stapan a fost infintat conform Hotararii Consiliului Local nr. 378/25.09.2008, in conformitate cu prevederile art. 3 alin. 1 lit. m, art. 5 pct. 1 lit. b, art. 7, art. 11 alin. 2 lit. b din O.G. nr. 71/2002, cu modificarile si completarile ulterioare; ale H.G. nr. 955/2004 si ale art. 1 din O.U.G nr. 155/2001 cu modificarile si completarile ulterioare;
In temeiul art. 36 alin. 2 si alin. 6 lit. a pct. 19, art. 124 din Legea nr. 215/2001, privind administratia publica locala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
CAP. I Dispozitii Generale
Art.1
Serviciul public de gestionare a cainilor fara stapan denumit in continuare “ serviciul public”, se organizeaza si functioneaza in subordinea Consiliului local al Municipiului Sibiu.
Art.2
(1)    Sediul Serviciului public este situat in Sibiu, Bd Victoriei nr.1-3
(2)    In documentele emise serviciul public se va identifica cu urmatorul antet: ‘ CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI SIBIU – SERVICIUL PUBLIC DE GESTIONARE A CAINILOR FARA STAPAN’
Art. 3
Serviciul public are personalitate juridica si buget propriu de venituri si cheltuieli.
Art. 4
(1)    Patrimoniul serviciului public este format din bunurile mobile si imobile apartinand domeniului public si privat al municipiului Sibiu, stabilite de catre Consliul local al municipiului Sibiu.
(2)    Bunurile apartinad domeniului public si privat al municipiului Sibiu nu pot fi utilizate decat potrivit destinatiei lor in momentul transmiterii.
(3)    Bunurile apartinand domeniului public si privat al municipiului Sibiu se transmit de catre Consiliul local al municipiului Sibiu, prin hotarare, in administrarea serviciului public.
CAP. II Obiectul de Activitate
Art. 5
(1)    Serviciul public are in principal urmatoarele atributii privind:
a)    capturarea si transportarea in adapost a cainilor fara stapan, pe baza reclamatiilor scrise ale persoanelor fizice si juridice;
b)    eliberarea animalelor contra unei taxe sau cu scutire de taxa pentru organizatiile de protectie a animalelor;
c)    cazarea, hranirea, ingrijirea, deparazitarea, vaccinarea, sterilizarea si inregistrarea intr-o evidenta unica a cainilor;
d)    reintoarcerea cainilor in zonele din care au fost prinsi, la cererea colectivitatii/grupului local, care isi asuma in scris raspunderea pentru ocrotirea animalelor tratate;
e)    eutanasierea animalelor fara stapan care sufera de boli cornice si incurabile, de catre personalul specializat al serviciului public;
f)    adoptia si revendicarea animalelor fara stapan.
Pentru indeplinirea obiectului de activitate, serviciul public va avea in vedere respectarea normelor prevazute de legislatia romana precum si cele prevazute de legislatia din cadrul U.E. privitoare la acest domeniu de activitate.
(2) Serviciul public va indeplini si alte atributii in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare inclusiv prin hotarari ale Consiliului Local al Municipiului Sibiu.
CAP. III Organizarea si Functionarea
Art. 6
(1)    Conducerea executiva a serviciului public este asigurata de un sef de serviciu, care trebuie sa aiba studii superioare si o vechime in specialitate de minim 5 ani.
(2)    Numirea si eliberarea din functie a sefului serviciului public se fac de catre Primar, prin
dispozitie, in conditiile prevazute de lege.
(3)    In indeplinirea prerogativelor cu care este investit si pentru realizarea obiectului de activitate al serviciului public, seful serviciului public colaboreaza cu compartimentele functionale din cadrul primariei, cu sefii serviciilor aflate sub autoritatea Consiliului local, agenti economici si persoane fizice, potrivit reglementarilor legale in vigoare.
Art. 7
Organigrama, statul de functii si numarul de personal se aproba de catre Consiliul local al municipiului Sibiu, prin hotarare, la propunerea primarului.
Art. 8
Angajarea personalului se face de catre seful serviciului public, prin decizie, ca urmare a concursurilor sau examenelor organizate in conditiile prevazute de lege, pe baza contractului individual de munca.
Art. 9
Salarizarea personalului angajat se stabileste potrivit legii.
Art. 10
Seful serviciului public se subordoneaza primarului, viceprimarilor sau secretarului Municipiului Sibiu prin delegare de atributii, dupa caz.
Art. 11
(1)    Controlul ierarhic si de specialitate va fi efectuat de catre personalul din aparatul propriu al Consiliului local al municipiului Sibiu.
(2)    Controlul se poate exercita din oficiu sau la sesizare, pe baza dispozitiei emisa de primar.
CAP. IV Gestioarea
Art. 12
(1)    Gestionarea serviciului public se face prin gestionare directa.
(2)    Serviciul public trebuie sa indeplineasca la nivelul beneficiarilor indicatorii de performanta care vor fi aprobati prin hotarare a Consiliului local.
CAP. V Atributiile Consiliului Local
Art. 13
In exercitarea functiilor de control si coordonare a serviciului public, Consiliul local va indeplini urmatoarele atributii principale:
a.    aproba strategia de dezvoltare a serviciului public;
b.    exercita controlul ierarhic si de specialitate;
c.    aproba nivelul preturilor si tarifelor conform legislatiei in vigoare;
d.    aproba structura, nivelurile si ajustarile preturilor si tarifelor propuse de Serviciul public de gestionare a cainilor fara stapan;
e.    verifica indeplinirea indicatorilor de performanta;
f.    indeplineste orice alte atributii reiesite din legislatia in vigoare.
CAP. VI Atributiile Sefului de Serviciu
Art. 14
(1)    Seful serviciului public are urmatoarele atributii principale:
a.    asigura punerea in aplicare a prezentei hotarari privind infiintarea si functionarea serviciului public;
b.    exercita conducerea operativa a serviciului public;
c.    organizeaza in conditiile prevazute de lege, selectia si angajarea personalului potrivit specificului activitatii;
d.    reprezinta serviciul public in relatiile cu Primaria municipiului Sibiu, Consiliul local, alte persoane fizice sau juridice, precum si in justitie;
e.    raspunde de buna functionare a serviciului public, in conditiile prevazute de legislatia in materie;
f.    asigura si raspunde de administrarea si exploatarea patrimoniului in conditii de eficienta si eficacitate;
g.    poate propune primarului initierea unor proiecte de hotarari privind: organigrama, statul de functii si numarul de personal, stabilirea preturilor si tarifelor, regulamentul de organizare si functionare etc.
h.    aproba, prin decizie, atributiile specifice compartimentelor functionale din structura serviciului public;
i.    repartizeaza, prin fisa postului, sarcinile specifice fiecarui loc de munca;
j.    organizeaza, prin decizie, activitatea: finanicar-contabila, de evidenta generala, protectia muncii, prevenirea si stingerea incendiilor etc., conform legislatiei in materie;
k.    asigura functionarea serviciului public, conform principiilor prevazute de art. 1 (2) din O.G. nr. 955/2004 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public si privat de interes local.
l.    urmareste si raspunde pentru indeplinirea obligatiilor prevazute in reglementarile cadru aprobate prin H.G. nr. 955/2004.
(2) Indeplineste orice alte atributii prevazute de legislatia in vigoare, precum si sarcinile stabilite de Consiliul local sau de Primar.
CAP. VII Contabilitatea si Finantarea
Art. 15
Finantarea cheltuielilor curente de functionare si exploatare a serviciului public se asigura din venituri proprii si subventii alocate de la bugetul local.
Art. 16
Cheltuielile curente pentru asigurarea functionarii prupriu-zise a serviciului public, respectiv pentru asigurarea intretinerii, reabilitarii si exploatarii infrastructurii aferente, se asigura prin incasarea de la utilizatori, pe baza tarifelor, preturilor a unor sume reprezentand contravaloarea serviciului prestat, sau prin subventii de la bugetul local.
Art. 17
(1)    Finantarea si realizarea investitiilor aferente serviciului public se fac cu respectarea legislatiei in vigoare privind initierea, fundamentarea, promovarea si aprobarea investitiilor publice, a legislatiei privind achizitiile publice de lucrari, bunuri, si servicii si cu respectarea dispozitiilor legale referitoare la calitatea si disciplina in constructii, urbanism si amenajarea teritoriului.
(2)    Finantarea lucrarilor de investitii se asigura din urmatoarele surse:
a)    subventii de la bugetul local;
b)    credite bancare, interne sau externe, garantate de Consiliul local sau de Guvern;
c)    sprijin nerambursabil obtinut prin aranjamente bilaterale sau multilaterale;
d)    taxe speciale instituite in conditiile legii;
e)    transferuri de la bugetul de stat catre bugetul local pentru obiectivele incluse in cadrul unor programe de investitii realizate cu sprijin financiar extern, la a caror finantare participa si Guvernul;
f)    venituri proprii
g)    alte surse constituite potrivit legii.
Art.18
Evidenta contabila se organizeaza si se conduce potrivit legii.
Art. 19
Seful serviciului public are calitatea de ordonator tertiar de credite.
CAP. VIII Preturi, Tarife, Taxe
Art. 20
(1) Nivelul preturilor si/sau al tarifelor se fundamenteaza pe baza costurilor de productie si exploatare, a costurilor de intretinere si reparatii, a amortismentelor aferente capitalului imobilizat in active corporale si necorporale, a ratelor pentru restituirea creditelor, a dobanzilor aferente imprumuturilor contractate si include o cota pentru crearea resurselor necesare dezvoltarii si modernizarii infrastructurii edilitar urbane, precum si profitul serviciului public.
(2) Aprobarea preturilor a tarifelor si a taxelor se face de catre Consiliul local.
(3) Structura si nivelul preturilor si tarifelor vor fi stabilite astfel incat:
a) sa acopere costul efectiv al prestarii serviciului de ecarisaj;
b) sa acopere cel putin sumele investite si cheltuielile curente de intretinere si exploatare;
c) sa descurajeze consumul excesiv si risipa;
d) sa incurajeze exploatarea eficienta a serviciului public si protectia mediului;
e) sa incurajeze investitiile de capital;
f) sa respecte autonomia financiara a serviciului public.
(5) Metodologia de fundamentare a nivelului preturilor, precum si cea de aprobare a acestora se vor stabili de catre Consiliul local, la propunerea primarului.
Art. 21
(1)    Serviciul public are obligatia de a aplica preturile avizate si aprobate conform procedurii legale.
(2)    Preturile si tarifele avizate trebuie sa respecte urmatoarele cerinte:
a)    asigurarea prestarii serviciului la nivelurile de calitate si la indicatorii de performanta stabiliti de Consiliul local;
b)    realizarea unui raport calitate/cost cat mai bun pentru serviciul prestat;
c)    asigurarea exploatarii si intretinerii eficiente a bunurilor apartinand domeniului public si privat al municipiului Sibiu.
CAP. IX Sanctiuni
Art. 22
Incalcarea prevederilor legale care privesc specificul obiectului de activitate al serviciului public, precum si a prezentului regulament, atrage raspunderea disciplinara, civila, contraventionala sau penala, dupa caz.
CAP. X Dispozitii Finale

Art. 23
(1)    Serviciul public de gestionare a cainilor fara stapan va incepe sa functioneze din data de …..
(2)    Desfintarea servciului public de gestionare a cainilor fara stapan, se face prin hotarare a Consiliului local al municipiului Sibiu, din motive de oportunitate, eficienta economica sau daca interesul public o impune.
Art. 24
Seful serviciului public de gestionare a cainilor fara stapan va elabora regulamentul intern conform art. 262 alin. 2 din Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii si a dispozitiilor Legii nr. 477/2004 privind codul de conduita al personalului contractual din autoritatiile si institutiile publice.
Art. 25
Directiile din aparatul propriu de specialitate al Consiliului local al municipiului Sibiu vor acorda asistenta de specialitate atat in ceea ce priveste infintarea serviciului public, precum si in organizarea si functionarea acestuia.
Art. 26
Prezentul regulament poate fi modificat si/sau completat, prin hotarare a Consiliului local al municipiului Sibiu si se considera modificat si/sau completat de drept in momentul aparitiei de dispozitii legale contrare.



 
One Herastrau Park este primul complex rezidential din Bucuresti certificat �Green Homes�, nivelul Excelent

One Herastrau Park este primul complex rezidential din Bucuresti certificat �Green Homes�, nivelul Excelent
O casa nu este doar un spatiu de locuit, ci locul unde vrei sa te simti ACASÄ‚. Intr-o lume in care uneori conteaza mai mult aspectul decat calitatea, One United Properties, principalul dezvoltator imobiliar specializat pe proprietati rezidentiale exclusiviste din Bucuresti, le imbina pe amandoua. Asa se face ca One Herastrau Park este in acest […]

Romania are o noua statie de sortare a deseurilor in valoare de peste 3 milioane de Euro

Romania are o noua statie de sortare a deseurilor in valoare de peste 3 milioane de Euro
Rom Waste Solutions a investit peste 3 milioane de Euro in retehnologizarea si cresterea capacitatii de procesare a statiei de sortare a deseurilor de la Dragomiresti Vale   Rom Waste Solutions proceseaza zilnic circa 500 de tone de deseuri, peste o treime din deseurile municipale generate in Bucuresti. “Statia dispune acum de echipamente specializate de […]

GreenTech Film Festival, primul festival dedicat tehnologiei verzi, si-a anuntat programul

GreenTech Film Festival, primul festival dedicat tehnologiei verzi, si-a anuntat programul
GreenTech Film Festival, primul festival de filme documentare dedicat tehnologiei verzi, se desfasoara in aceasta toamna in Bucuresti, la Cinema Elvira Popescu, in perioada 9-12 octombrie. Primul festival Zero Carbon – Organizatorii isi propun sa elimine complet amprenta de carbon rezultata din activitatile organizatorice pe care le implica in general un festival de film. Programul […]

Parcul Natural Vacaresti este pregatit sa-si primeasca vizitatorii pe „Poteca biodiversitatii urbane”

Parcul Natural Vacaresti este pregatit sa-si primeasca vizitatorii pe „Poteca biodiversitatii urbane”
Asociatia Parcul Natural Vacaresti (APNV) a deschis prima poteca de vizitare in Parcul Natural Vacaresti. Aceasta cuprinde zone de informare, spatii tematice dedicate speciilor si habitatelor si un pavilion pentru observatii ornitologice. Accesul este liber si se poate face atat individual cat si in cadrul grupurilor organizate de membrii asociatiei. Proiectul este realizat cu sprijinul […]

A plecat Acvila Arlie, au venit flamingo in Romania

A plecat Acvila Arlie, au venit flamingo in Romania
Acvila tipatoare mica Arlie a plecat in cea de-a cincea migratie monitorizata satelitar pe data de 12 septembrie 2017. Arlie este una din cele 19 acvile care au fost monitorizate prin satelit de ornitologii romani in cadrul proiectului LIFE „Conservarea acvilei tipatoare mici in Romaniaâ€�, proiect implementat de Societatea Ornitologica Romana, Grupul Milvus si Agentia […]

SOR incepe elaborarea a 6 planuri de management pentru arii naturale protejate din cinci judete diferite

SOR incepe elaborarea a 6 planuri de management pentru arii naturale protejate din cinci judete diferite
Societatea Ornitologica Romana anunta inceperea proiectului „Elaborarea Planurilor de management pentru ariile protejate ROSCI0310 Lacurile Falticeni, ROSCI0389 Saraturile de la Gura Ialomitei – Mihai Bravu, ROSP0051 Iezerul Calarasi, ROSPA0061 Lacul Techirghiol, ROSPA0101 Stepa Saraiu Horea, ROSPA0111 Bertestii de Sus – Gura Ialomiteiâ€�, finantat prin PROGRAMUL OPERATIONAL Infrastructura Mare si cofinantat de Fondul European de Dezvoltare […]

Domnule Tudose, dovediti ca sunteti impotriva cianurii: INTERZICETI-O!

Domnule Tudose, dovediti ca sunteti impotriva cianurii: INTERZICETI-O!
Scrisoare deschisa catre Prim-ministrul Romaniei, Mihai Tudose Domnule Mihai Tudose, In ultimele zile ati facut mai multe declaratii in presa centrala privind tehnologia de prelucrare a minereurilor pe baza de cianuri. Cea mai recenta dintre acestea – „si nu vom mai folosi nici cianuri, nici halde imense de steril” [1] va pozitioneaza, cel putin la […]

Belgia solicita opinia Curtii Europene de Justitie privind legalitatea Sistemului de Justitie pentru Investitori din CETA

Belgia solicita opinia Curtii Europene de Justitie privind legalitatea Sistemului de Justitie pentru Investitori din CETA
Belgia si-a respectat promisiunea de a solicita Curtii Europene de Justitie (CEJ) verificarea compatibilitatii  Sistemului de Justitie pentru Investitori (Investment Court System, ICS), introdus  prin acordul comercial CETA [1], cu legislatia europeana. O opinie a Curtii, prin care s-ar identifica o eventuala incompatibilitate, ar pune sub semnul intrebarii viitorul ratificarii CETA de catre parlamentele nationale. […]

Esti ecologist, eco-friendly sau fan Captain Planet? Atunci urmareste recomandarile EcoMagazin pe Facebook sau aboneaza-te la newsletter. EcoMagazin.ro promoveaza activ practicile ecologice si campaniile societatii civile inca din 2007.

Articole utile despre caini

Cum sa oprim cainele din a sapa joi, 29 octombrie, 2009, Monica Popescu

Cainii au o inclinatie naturala catre a sapa gropi. Acesta este un comportament instinctiv, dar poate fi distructiv si nu tocmai adecvat unui caine ce isi petrece majoritatea timpului in curte. Un astfel de caine poate distruge munca gradinarului si intregul peisaj,…

Citeste mai departe»
Ce facem cand cainele sare pe oameni? miercuri, 28 octombrie, 2009, Ana Dumitriu

Adeseori vedem caini care sar pe oameni: isi sprijina corpul pe labele din spate iar cele din fata pe o persoana. Acesta este un comportament normal pentru un caine tanar iar puii de caini salbatici fac asta tot timpul, sarind unul pe…

Citeste mai departe»
Galbeaza-sulita (Dicrocoelium dendriticum) vineri, 13 noiembrie, 2009, Catrinoiu Maria Andreea

Desi destul de raspandit in Europa, Dicrocoelium Dendriticum a ridicat probleme doar in New York si Pennsylvania, Statele Unite ale Americii. El reprezinta o galbeaza care afecteaza in special ierbivorele, dar poate, mai rar,  infecta cainii si chiar oamenii. In mod comun,…

Citeste mai departe»
Un cadou neasteptat… joi, 3 iunie, 2010, jana

Fetitza,a fost o catelusa de la bloc,ce ma astepta in fiecare seara in statie si ma conducea acasa,stiind ca va primi ceva bun….Se bucura de cate ori venea un autobuz in statie si astepta plina de speranta,cautandu-ma cu privirea uneori ore intregi,in…

Citeste mai departe»
Am adoptat doi frati, am facut asta in momentele cele mai dificile din viata mea luni, 8 martie, 2010, anjolie

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Am adoptat doi frati, am facut asta in momentele cele mai dificile din viata mea Am adoptat doi frati, am facut asta in momentele cele mai dificile din viata mea. Cand era criza si in frigiderul nostru….Desi…

Citeste mai departe»